Aktualności
Podsumowanie projektu pilotażowego
30-07-2015
Podsumowanie działalności sieci współpracy i samokształcenia w ramach projektu pilotażowego 1/POKL/3,5/2012 „WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspomagania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim”.
Projektodawca: Powiat Kolbuszowski i Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kolbuszowej
Czas realizacji: 18 listopada 2013 r. - 30 czerwca 2015 r.
Koordynatorzy sieci: Dorota Frankiewicz, Marta Zawadzka.
W ramach projektu utworzone zostały następujące sieci:
• Sieć dyrektorów szkół i przedszkoli – „Zadania dyrektora szkoły w zakresie organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej”
• Sieć dyrektorów szkół i przedszkoli – „Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły/przedszkola”
• Sieć skupiająca pedagogów szkolnych i wychowawców klas – „Praca wychowawcza w szkole”
• Sieć tematyczna nauczycieli różnych przedmiotów – „Praca z uczniem zdolnym"
• Sieć tematyczna nauczycieli przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej – „Praca z uczniem młodszym”.
Uczestnikami dwóch pierwszych sieci byli dyrektorzy pracujący na wszystkich etapach edukacyjnych (przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne). Do pozostałych sieci należeli nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych i szkół ponadgimnazjalnych, uczący różnych przedmiotów. W sieci dyrektorów szkół i przedszkoli uczestniczyło 22 osoby. Pozostałe sieci nauczycieli liczyły 26-27 osób. Łącznie 100 osób.
Praca w sieciach przebiegała zgodnie z planem pracy, opartym o wstępną diagnozę potrzeb uczestników. Zgodnie z przyjętym harmonogramem we wszystkich sieciach odbyły się po dwa spotkania z koordynatorem sieci. Pierwsze miało charakter organizacyjno-integrujący. Podczas niego przekazane zostały podstawowe informacje dotyczące funkcjonowania sieci współpracy i samokształcenia, uczestnicy zostali zapoznani z zasadami korzystania z platformy internetowej. Odbyło się również logowanie uczestników na platformie www.doskonaleniewsieci.pl, zapoznanie się z „Regulaminem uczestnictwa w sieci” oraz wypełnienie dokumentacji projektowej.
Drugie spotkanie z koordynatorem miało charakter podsumowujący realizację zadań w ramach sieci współpracy i samokształcenia. Przeprowadzone zostały ankiety ewaluacyjne oraz wręczono certyfikaty uczestnictwa w Projekcie.
Przeprowadzona diagnoza potrzeb w ramach poszczególnych sieci pozwoliła wybrać tematy szkoleniowe dla eksperta zewnętrznego. W każdej sieci odbyły się po cztery spotkania z ekspertem zewnętrznym. Szkolenia były związane z obszarem tematycznym danej sieci.
Pomiędzy spotkaniami uczestnicy sieci pracowali na platformie edukacyjnej, udostępnionej przez ORE w Warszawie : www.doskonaleniewsieci.pl. Prezentowali własne doświadczenia, dzielili się pomysłami, dobrymi praktykami, literaturą i ciekawymi materiałami do pracy dydaktycznej i wychowawczej.
Sieci współpracy i samokształcenia były innowacyjną, interesującą i dającą wiele korzyści formą współpracy dyrektorów i nauczycieli z różnych środowisk powiatu kolbuszowskiego. Uczestnicząc w nich poznali oni istotę sieciowania, warunki funkcjonowania i zadania sieci oraz rodzaje działań w jej ramach. Stworzyli przestrzeń, w której mieli możliwość podzielić się swoim profesjonalizmem w poszczególnych obszarach tematycznych, przedstawiając dobre praktyki. Skorzystali ze wsparcia merytorycznego i metodycznego, a co najważniejsze – wypracowali własne rozwiązania, podczas zajęć warsztatowych, oparte na doświadczeniu wszystkich szkół i placówek uczestniczących w danej sieci.
Umocnili też współpracę z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Kolbuszowej i stali się prekursorami w korzystaniu z nowych form doskonalenia zawodowego, które będą realizowane od stycznia 2016 r.
Koordynatorzy sieci
Projektodawca: Powiat Kolbuszowski i Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kolbuszowej
Czas realizacji: 18 listopada 2013 r. - 30 czerwca 2015 r.
Koordynatorzy sieci: Dorota Frankiewicz, Marta Zawadzka.
W ramach projektu utworzone zostały następujące sieci:
• Sieć dyrektorów szkół i przedszkoli – „Zadania dyrektora szkoły w zakresie organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej”
• Sieć dyrektorów szkół i przedszkoli – „Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły/przedszkola”
• Sieć skupiająca pedagogów szkolnych i wychowawców klas – „Praca wychowawcza w szkole”
• Sieć tematyczna nauczycieli różnych przedmiotów – „Praca z uczniem zdolnym"
• Sieć tematyczna nauczycieli przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej – „Praca z uczniem młodszym”.
Uczestnikami dwóch pierwszych sieci byli dyrektorzy pracujący na wszystkich etapach edukacyjnych (przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne). Do pozostałych sieci należeli nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych i szkół ponadgimnazjalnych, uczący różnych przedmiotów. W sieci dyrektorów szkół i przedszkoli uczestniczyło 22 osoby. Pozostałe sieci nauczycieli liczyły 26-27 osób. Łącznie 100 osób.
Praca w sieciach przebiegała zgodnie z planem pracy, opartym o wstępną diagnozę potrzeb uczestników. Zgodnie z przyjętym harmonogramem we wszystkich sieciach odbyły się po dwa spotkania z koordynatorem sieci. Pierwsze miało charakter organizacyjno-integrujący. Podczas niego przekazane zostały podstawowe informacje dotyczące funkcjonowania sieci współpracy i samokształcenia, uczestnicy zostali zapoznani z zasadami korzystania z platformy internetowej. Odbyło się również logowanie uczestników na platformie www.doskonaleniewsieci.pl, zapoznanie się z „Regulaminem uczestnictwa w sieci” oraz wypełnienie dokumentacji projektowej.
Drugie spotkanie z koordynatorem miało charakter podsumowujący realizację zadań w ramach sieci współpracy i samokształcenia. Przeprowadzone zostały ankiety ewaluacyjne oraz wręczono certyfikaty uczestnictwa w Projekcie.
Przeprowadzona diagnoza potrzeb w ramach poszczególnych sieci pozwoliła wybrać tematy szkoleniowe dla eksperta zewnętrznego. W każdej sieci odbyły się po cztery spotkania z ekspertem zewnętrznym. Szkolenia były związane z obszarem tematycznym danej sieci.
Pomiędzy spotkaniami uczestnicy sieci pracowali na platformie edukacyjnej, udostępnionej przez ORE w Warszawie : www.doskonaleniewsieci.pl. Prezentowali własne doświadczenia, dzielili się pomysłami, dobrymi praktykami, literaturą i ciekawymi materiałami do pracy dydaktycznej i wychowawczej.
Sieci współpracy i samokształcenia były innowacyjną, interesującą i dającą wiele korzyści formą współpracy dyrektorów i nauczycieli z różnych środowisk powiatu kolbuszowskiego. Uczestnicząc w nich poznali oni istotę sieciowania, warunki funkcjonowania i zadania sieci oraz rodzaje działań w jej ramach. Stworzyli przestrzeń, w której mieli możliwość podzielić się swoim profesjonalizmem w poszczególnych obszarach tematycznych, przedstawiając dobre praktyki. Skorzystali ze wsparcia merytorycznego i metodycznego, a co najważniejsze – wypracowali własne rozwiązania, podczas zajęć warsztatowych, oparte na doświadczeniu wszystkich szkół i placówek uczestniczących w danej sieci.
Umocnili też współpracę z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Kolbuszowej i stali się prekursorami w korzystaniu z nowych form doskonalenia zawodowego, które będą realizowane od stycznia 2016 r.
Koordynatorzy sieci