Aktualności
Interaktywne nauczanie w Weryni
Interaktywne nauczanie w Weryni
Tablica interaktywna to bardzo atrakcyjne urządzenie dydaktyczne, ponieważ posiada funkcje, którymi nie dysponują inne środki (nawet komputer sprzężony z projektorem multimedialnym), np. wczytywanie notatek z tablicy do pamięci komputera, odtwarzanie filmów z możliwością wykonywania notatek bezpośrednio na pojedynczych kadrach, praca z aplikacjami komputerowymi na powierzchni tablicy. Wykorzystując wymienione udogodnienia ta nowoczesna pomoc dydaktyczna ułatwia łączenie tradycyjnego wykładu z prezentacją materiałów multimedialnych, jakimi dysponuje nauczyciel.
Obecnie w Zespole Szkół Agrotechniczno–Ekonomicznych w Weryni mamy trzy zestawy interaktywne. Dwie tablice zostały zakupione ze środków unijnych w ramach projektu POKL ”Młodzi Pewni Wykwalifikowani”. Jeden zestaw interaktywny do pracowni ekonomii ufundowała dla naszej szkoły Fundacja Narodowego Banku Polskiego w ramach projektu „Program wyposażenia 100 szkół ponadgimnazjalnych w edukacyjne tablice interaktywne”. Znaleźliśmy się w gronie 100 szkół , którym Fundacja przekazała nieodpłatnie zestaw interaktywny, składający się z tablicy interaktywnej z oprogramowaniem oraz projektora. Dar ten ma na celu zapewnienie uczniom szerszych możliwości rozwoju intelektualnego z zakresu przedsiębiorczości, finansów i ekonomii.
Uczniowie byli bardzo zaciekawieni nowymi urządzeniami, jakie pojawiły się w szkole. Obecnie zestawy interaktywne cieszą się dużym zainteresowaniem wśród młodzieży, a dotykowe pisanie na tablicy sprawia im wiele radości. Chętnie i bez oporów podejmują wszelkie działania przy tablicy. Bardzo szybko opanowali też sprawne posługiwanie się tablicowym pisakiem i paletą narzędzi, precyzyjnie wykonując wszystkie wskazane czynności. Uczniowie klas czwartych mówią: ”Szkoda, że dopiero teraz, kiedy my kończymy, mamy w szkole takie urządzenia”.
Tablice interaktywne dają również wiele możliwości nauczycielom, umożliwiają pracę metodami aktywizującymi, pozwalają na łączenia się w czasie rzeczywistym ze światem np. giełdą, Muzeum Powstania Warszawskiego, pozwalają na korzystanie z programów multimedialnych, internetu oraz z filmów edukacyjnych na różnych przedmiotach. Nauczyciele mają możliwość tworzenia elektronicznej bazy materiałów dydaktycznych własnego autorstwa lub wyszukanych w zasobach internetowych, która staje się z czasem wspaniałą biblioteką nauczycielskich pomocy multimedialnych.
Zestaw interaktywny efektywnie wykorzystany przez nauczyciela podczas zajęć angażuje uczniów, powoduje, że uczniowie stają się bardziej zainteresowani nauczanymi przedmiotami. Wykorzystanie tych nowoczesnych pomocy naukowych ułatwia zarówno przygotowanie zajęć, prowadzenie i dystrybucję notatek z lekcji. Zastosowanie tablicy z pewnością uatrakcyjni lekcje i dostarczy uczniom wiele wrażeń oraz rozbudzi zainteresowanie w zdobywaniu wiedzy.