Aktualności
Obsługa mieszkańców w Starostwie Powiatowym w Kolbuszowej-ważne informacje!
14-04-2020
W związku z ogłoszeniem w dniu 13.03.2020 r. przez Premiera Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego w Polsce, zmianie uległa organizacja pracy w Starostwie Powiatowym w Kolbuszowej.
Zmiana polega na tym, iż nie jest prowadzona bezpośrednia obsługa petentów. Urząd jednak jest otwarty codziennie (poniedziałek 8.00-16.00, wtorek-piątek 7.30-15.30). Klienci obsługiwani są w Punkcie Podawczym znajdującym na parterze, przy wejściu głównym Urzędu, gdzie odbywa się składanie dokumentów.
W miarę możliwości, dokumentacja składana przez mieszkańca sprawdzana jest przez pracownika danego Wydziału lub pracownika obsługującego Punkt Podawczy, na miejscu, co umożliwia szybkie skorygowanie ewentualnych błędów lub uzupełnienie brakującej dokumentacji. W Punkcie istnieje również możliwość płatności kartą płatniczą. Dokumentacja, która zostaje złożona przez petentów trafia na 48-godzinną kwarantannę. Dopiero po tym czasie jest rejestrowana do systemu i przekazywana do merytorycznego wydziału do załatwienia.
Podczas składania dokumentów klienci otrzymują numer telefonu do merytorycznego wydziału, w którym załatwiają daną sprawę, dzięki czemu mogą skontaktować się telefonicznie z pracownikiem Urzędu danego wydziału i sprawdzić na jakim etapie jest ich sprawa.
Obecnie najliczniejszą grupę petentów stanowią mieszkańcy chcący załatwić swoje sprawy w Wydziale Komunikacji i Transportu. Informujemy, że petenci chcący odebrać dokumenty z tego właśnie Wydziału mają taką możliwość w skrzydle bocznym budynku Starostwa.
Jednocześnie przypominamy, że do 180 dni został wydłużony termin na rejestrację pojazdu używanego sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej oraz na zawiadomienie starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu. Rozwiązania te zostały wprowadzone ustawą z 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw.
Zachęcamy do załatwiania spraw przez ePUAP/profil zaufany. Osoby, które go nie mają, mogą go potwierdzić za pośrednictwem bankowości elektronicznej, bez konieczności wizyty w urzędzie. Ta metoda pozwala wszcząć sprawę, a także składać pisma i większość wniosków wraz z załącznikami.
W sytuacjach wyjątkowo ważnych, po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu, będzie możliwy osobisty kontakt w urzędzie. Prosimy o kontakt bezpośrednio z Wydziałem merytorycznym zajmującym się Państwa sprawą.
Barbara Żarkowska
Zmiana polega na tym, iż nie jest prowadzona bezpośrednia obsługa petentów. Urząd jednak jest otwarty codziennie (poniedziałek 8.00-16.00, wtorek-piątek 7.30-15.30). Klienci obsługiwani są w Punkcie Podawczym znajdującym na parterze, przy wejściu głównym Urzędu, gdzie odbywa się składanie dokumentów.
W miarę możliwości, dokumentacja składana przez mieszkańca sprawdzana jest przez pracownika danego Wydziału lub pracownika obsługującego Punkt Podawczy, na miejscu, co umożliwia szybkie skorygowanie ewentualnych błędów lub uzupełnienie brakującej dokumentacji. W Punkcie istnieje również możliwość płatności kartą płatniczą. Dokumentacja, która zostaje złożona przez petentów trafia na 48-godzinną kwarantannę. Dopiero po tym czasie jest rejestrowana do systemu i przekazywana do merytorycznego wydziału do załatwienia.
Podczas składania dokumentów klienci otrzymują numer telefonu do merytorycznego wydziału, w którym załatwiają daną sprawę, dzięki czemu mogą skontaktować się telefonicznie z pracownikiem Urzędu danego wydziału i sprawdzić na jakim etapie jest ich sprawa.
Obecnie najliczniejszą grupę petentów stanowią mieszkańcy chcący załatwić swoje sprawy w Wydziale Komunikacji i Transportu. Informujemy, że petenci chcący odebrać dokumenty z tego właśnie Wydziału mają taką możliwość w skrzydle bocznym budynku Starostwa.
Jednocześnie przypominamy, że do 180 dni został wydłużony termin na rejestrację pojazdu używanego sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej oraz na zawiadomienie starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu. Rozwiązania te zostały wprowadzone ustawą z 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw.
Zachęcamy do załatwiania spraw przez ePUAP/profil zaufany. Osoby, które go nie mają, mogą go potwierdzić za pośrednictwem bankowości elektronicznej, bez konieczności wizyty w urzędzie. Ta metoda pozwala wszcząć sprawę, a także składać pisma i większość wniosków wraz z załącznikami.
W sytuacjach wyjątkowo ważnych, po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu, będzie możliwy osobisty kontakt w urzędzie. Prosimy o kontakt bezpośrednio z Wydziałem merytorycznym zajmującym się Państwa sprawą.
Barbara Żarkowska